Wielcy Liderzy Nie Tworzą Zwolenników, Tworzą Więcej Liderów.

Inspiruj Do Działania Poprzez Współdziałanie

Nie Walcz ze Swoją Załogą, bo Wasz Okręt Zatonie!

Często bywa tak, że pracodawca / menedżer / lider zespołu walczy ze swoim zespołem. Albo nawet rodzic z własnym dzieckiem. Wciąż, gdy spotykam podobne przypadki, nie mogę się nadziwić, dlaczego osoby zarządzające zamiast jednoczyć zespół w celu stworzenia silniejszej synergii i stania się jednością niezwykle konkurencyjną i zajmującą wysoką pozycję na rynku wolą poświęcać czas i własną energię na walki wewnętrzne. Jak więc być dobrym i efektywnym liderem? – Inspiruj do działania poprzez współdziałanie, a nie walki wewnętrzne.

Na własnej skórze doświadczyłam sytuacji, w której szef traktował pracowników jako zupełnie oddzielne części, które naturalnie były tymi gorszymi częściami układanki. Nie było „MY” tylko „JA” i „WY”. „Ja” robiło wszystko świetnie, „WY” robiło większość źle, bo inaczej niż „JA”, czyli szef. 

Dopiero, gdy pomału szefowi uświadomiliśmy, że nie możemy walczyć ze sobą, bo na rynku jest tak wiele konkurencyjnych firm, z którymi musimy konkurować o klientów, i nie możemy tracić sił i energii na walki wewnętrzne i udowadnianie sobie, kto ma rację i kto tu rządzi, dopiero wówczas zaczęło się coś pomału zmieniać. Dopiero wówczas zaczęliśmy się wzajemnie inspirować poprzez współdziałanie.

Pamiętaj, że w firmie jesteście jedną drużyną. Ty i Twoi pracownicy dążycie do tego samego celu. Pragniecie osiągnąć sukces i jak najlepsze wyniki finansowe. Nie traktuj więc swoich ludzi jak przeciwników – oni są Twoją załogą i strzelają gole do tej samej bramki. Podobnie z dziećmi – jako rodzic nie poniżaj swoich dzieci tylko traktuj jak świadomych młodych ludzi. Im więcej szacunku im okażesz, tym więcej go będziesz dostawał w zamian. 

Źle jest, gdy szef walczy z pracownikami. A jeszcze gorzej, gdy tą walkę oglądają Twoi potencjalni klienci. Zwłaszcza przy osobach trzecich musicie być jednością i działać wspólnie, z szacunkiem dla siebie. Jeśli Wasi klienci zobaczą, że Wam dobrze się ze sobą współpracuje, że pracujecie sprawnie i się szanujecie, wówczas będą spokojni o sprawy, które Wam powierzają. Jeśli z kolei zobaczą, że w firmie wzajemnie chcecie się zjeść, nie ufacie sobie i odnosicie się do siebie bez szacunku – jak myślisz, klienci zostaną z Wami czy oddadzą zlecenia konkurencji?

Ja nie mam wątpliwości, co zrobią, a Ty? 

Powodzenia!

1 komentarz

  1. Avatar
    • Sara, 30/01/2016, 04:04

    Odpowiedz

    Dobrze napisane, ja też spotkałam się z takim typem menedżera, który uważał, że pracownicy nic nie potrafią zrobić i zakładał, że zawsze chcemy źle…. przecież to nie nasza firma więc na pewno nam nie zależy. Takie zachowanie przełożonego strasznie demotywuje…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.